مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تور کرمان فاراگشت | تور کرمان

بازار های کرمان:

بازار گردی از جمله جاذبه ها و دیدنی های تور کرمان فاراگشت می باشد. بازار بزرگ کرمان از بی نظیرترین بازارهای شهر ایران است که گشت و گذار در آنجا خالی از لطف نیست.


  • بازار بزرگ کرمان:

بازار کرمان بیش از 600 سال قبل در راستای شکل‌ گیری و گسترش ساختار شهری شکل گرفته ویکی از بی ‌نظیرترین و کامل‌ ترین بازارهای شهری ایران در کرمان است. بازار کرمان که دوره‌های تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته است. سبک معماری آن بسیار غنی و با ارزش بوده است. این بازار که از دید بسیاری محققان گردشگری بزرگ‌ ترین و طولانی‌ ترین بازار ایران است از دیرباز محل خرید و فروش و صادرات و واردات استان بوده است و با توجه به اینکه بر سر راه ادویه و بعد از آن جاده ابریشم قرار داشت نقش بسیار بزرگی در رونق اقتصادی منطقه ایفا می‌کرد؛ پارچه، ظروف مسی و انواع صنایع دستی کرمان به کشورهای چین و هند صادر و از آنجا نیز ادویه و پارچه وارد می‌ شد. تاریخ ساخت قسمت عمده آن به قرن هشتم باز می گردد.

بازار بزرگ کرمان  در اطراف میدان گنجعلی‏‌خان امتداد یافته و پیوند دهنده عملکردهای مختلف مجموعه‏ همچون، مدرسه، کاروانسرا، مسجد، ضرابخانه، مسجد و آب انبار است.

بازار بزرگ کرمان در تاریخ 25 اردیبهشت 1380 با شماره ثبت 3856 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • بازار وکیل:

این قسمت از بازار توسط اسماعیل خان وکیل الملک پسر فتحعلی خان نوری ساخته شده است. او پیشکار شاهزاده ( ولیعهد محمد میرزا) بود و یکی از بزرگ ترین تاجران شهر کرمان. مجموعه وکیل که دارای کاروان ‌سرای وکیل، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل و آب انبار وکیل است تنها بخشی از سازه های اوست.

وکیل الملک در کرمان، بلوچستان، تبریز (محله حکم آباد) و تهران (محله سنگلج) بناهای متعددی را احداث کرده است که شامل چندین کاروانسرا، قنات، نهر، باغ، مزرعه، آب ‌انبار و حمام می شود. بازار وکیل دارای تمامی پارامترهای بازاری ایرانی است و یکی از دیدنی ترین بخش های بازار کرمان و تور کرمان است.

تور کرمان فاراگشت که بعنوان یکی از تورهای معروف به تور داخلی است، به صورت هوایی و زمینی اجرا می گردد:

تور کرمان هوایی: که معروف است به تور کرمان با هواپیما که در این حالت شما با هواپیما میتوانید به فرودگاه کرمان سفر کنید، بلیط کرمان هم بصورت بلیط سیستمی کرمان (با نرخ مصوب) و هم بصورت بلیط چارتر کرمان (نرخ متغیر که معمولا ارزان تر هستند) موجود است.

تور کرمان زمینی: که معروف است به تور کرمان با قطار یا تور کرمان با اتوبوس که در این حالت شما با  اتوبوس vip و یا قطار سفر میکنید ، قطار کرمان معمولا به صورت چهار تخته می باشد.

معمولا ارزانترین تور کرمان در اول هفته و زمانیکه مناسبتی خاص نباشد خواهد بود و البته در مواقعی که مردم سفر کم میروند مثل زمان باز شدن مدارس و دانشگاه ها و یا زمان امتحانات و یا بعد از تعطیلات در ارزانترین حالت ممکن خواهد بود.

آژانس هواپیمایی فاراگشت کورش کبیر

faragasht.com

مجری اصلی تورهای مسافرتی داخلی و خارجی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

021860337418 - 021860337416

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده